1396-06-17 09:05
814
0
43797
مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان:

رسوایی مدعیان حقوق بشر باید اطلاع‎رسانی بین‎المللی شود/ دولت‎های اسلامی، شورای امنیت را مجبور به متوقف کردن نسل‎کشی در میانمار کند

مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان با اشاره به اینکه فجایع انسانی توسط استکبار جهانی موضوع جدیدی نیست؛ چراغ‎سبز دولت میانمار به گروه‎های افراطی ضداسلامی که به نسل‎کشی مسلمان دست زدند را تاسف‎بار و بی‎شرمانه توصیف کرد.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان ضمن محکوم کردن فجایع انسانی و کشتار مسلمانان میانمار اظهار کرد: متاسفانه مجامعی که گوش دنیا را در دفاع از حقوق بشر کر می‎کنند با همین بهانه به دولت‎های مستقل فشار می‎آورند و آنها را به بهانه‎های مختلف محکوم می‎کنند.

وی تصریح کرد: افراد محروم و تحت ظلم به جای اینکه در همه جای دنیا مورد حمایت مجامع بین‎المللی و حقوق بشر باشند به وسیله و ابزار برای قدرت‎های استکباری و ظالم دنیا تبدیل شدند که میانمار نمونه جدید آن است.

مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان؛ نسل‎کشی در میانمار را بسیار تلخ و دردناک توصیف کرد و افزود: دولتی که با چراغ‎سبز نشان دادن به گروه‎های افراطی ضداسلامی این چنین دست به نسل‎کشی در میانمار بزنند واقعا جای تاسف دارد.

طاهری تاکید کرد: اعطای جایزه صلح نوبل به رهبر دولت میانمار نشانه آشکار از حمایت و هدایت این نسل‎کشی توسط صهیونیسم جهانی و رژیم ایالات متحده است.

وی با اشاره به اینکه دولت‌های اسلامی باید هم‌صدا با ملت‌های خود علیه این جنایات اعتراض کنند، گفت: خروجی این اعتراض بالاخره شورای امنیت را مجبور به متوقف کردن این نسل‌کشی خواهد کرد.

مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان افزود: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی این است که فعالیت گسترده‎تری به ویژه از طریق کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها داشته باشند؛ این که کار سیاسی نیست و هزینه‎ای هم ندارد، اینها با رسانه‎هایشان و از طریق سازمان ملل می‎توانند فشار بیشتری برای متوقف کردن این فجایع انسانی وارد کنند.

طاهری گفت: مجلس شورای اسلامی  از طریق روسای مجالس کشورها همچنین رئیس‎جهور از طریق کنفرانس اسلامی که اکثر کشورها عضو آن هستند می‎توانند فعالیت گسترده‎تری در محکومیت و اعتراض به این فاجعه انسانی داشته باشند.

وی افزود: اگر میانمار سفیری در کشور ایران دارد با فراخواندن سفیر میانمار باید هشدار داده شود که چرا با مسلمانان اینگونه رفتاری صورت می‎گیرد؛ ما به سازمان‎های بین‎المللی امید نداریم ولی از کشورهای اسلامی که مدعی حقوق بشر هستند انتظار است که فعالیت گسترده‎تری برای دفاع از مظلومان میانمار داشته باشند.

مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان گفت: اطلاع‎رسانی بین‎المللی برای عموم مردم دنیا در رسوا کردن نهادهایی که مدعی حقوق بشر هستند و شعارهای گوش پرکن و گوش کر کن در دفاع از انسان می‎دهند باید به شکل بهتر و گسترده‎تری اتفاق بیفتد تا دنیا از این اتفاقات و فجایع انسانی بیشتر مطلع شود.

طاهری بیان کرد: این اعتراضات  چه بسا می‎تواند نتیجه هم داشته باشد تا دولت میانمار نسبت به این نسل‎کشی بی‎رحمانه تجدیدنظر کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.